Utveckling av ledningssystem
Att ha ett ledningssystem garanterar inte att det som lämnar processen är enligt kundens önskemål men ett ledningssystem ger
förutsättningarna att kunna styra och följa det som händer inom t.ex. kvalitet eller miljö.
Detta är basen för att förbättra processerna och dess resultat.
Ortiva kan stödja i utveckling och underhåll av ledningssystemen så att de ger mest nytta i ditt företag.
Här är en bild som vill illustrera hur processutvecklingen kan påverka kundnöjdheten:
ISO 9001
Grundsynsättet i ISO9001 är att vi genom att styra företagets processer kan öka kundnöjdheten mer än genom funktionstänkande.
Varför processer?
Funktionstänkande | Processtänkande | |
---|---|---|
|
|
Vårt erbjudande
- Ett interaktivt arbetssätt för att identifiera och analysera dina processer och dess mätetal
- Stöd i att bygga upp, implementera och utvärdera ett kvalitetssystem som följer ISO 9001
- Stöd i ditt kontinuerliga arbete med att utveckla dina processer
- Vara bollplank inför certifiering mot ISO 9001
- Organisationsutveckling
- Planera långsiktigt
- Strategisk kompetensutveckling
- Utveckla ny förankrad affärsidé